Prosto w prawo Skróty klawiszowe⌘KCtrl KPrzejdź do przepisu, ustawy albo sygnatury/Pole pytania albo wyszukiwania na stronie← →Poprzedni i następny artykuł albo strona listyCKopiuj przypis; z zaznaczonym tekstem cytat z przypisemLKopiuj linkFUkryj albo pokaż spis treści ustawyEscZamknij panel, menu albo okno?Lista skrótów Dla profesjonalistyPro

Art. 45 ustawa zasiłkowa

dawne brzmienietekst pierwotny ustawypotwierdzonebrzmienie od 1.09.1999 do 1.01.2003
To nie jest dzisiejsze brzmienie przepisu. Aktualne brzmienie

Brzmienie na 1.09.1999

Art. 45.
1.Podstawa wymiaru zasiłku chorobowego z tytułu pracy w pełnym wymiarze czasu pracy nie może być niższa od kwoty najniższego wynagrodzenia pracowników, ustalonej na podstawie art. 77⁴ Kodeksu pracy, po odliczeniu kwoty odpowiadającej 18,71% tego wynagrodzenia.
2.Przepisu ust. 1 nie stosuje się do ubezpieczonych będących pracownikami, do których wynagrodzenia nie ma zastosowania art. 77⁴ Kodeksu pracy.

Na podstawie: tekst ogłoszony ↗. Brzmienie z historii zmian w serwisie; wiążący jest tekst ogłoszony w Dzienniku Ustaw. Aktualne brzmienie i historia zmian

Co zmieniło się do dziś

Art. 45. 1. Podstawa wymiaru zasiłku chorobowego z tytułu pracy w pełnym wymiarze czasu pracy nie może być niższa od kwoty najniższegominimalnego wynagrodzenia pracowników, ustalonej na podstawie art. 77⁴ Kodeksu pracyza pracę, po odliczeniu kwoty odpowiadającej 1813,71 % tego wynagrodzenia. 2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do ubezpieczonych będących pracownikami, do których wynagrodzenia nie mamają zastosowania artprzepisy ustawy z dnia 10 października 2002 r. 77⁴ Kodeksu pracyo minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2024 r. poz. 1773).