Art. 45 ustawa zasiłkowa
To nie jest dzisiejsze brzmienie przepisu. Aktualne brzmienie
Brzmienie na 1.09.1999
Art. 45.
1.Podstawa wymiaru zasiłku chorobowego z tytułu pracy w pełnym wymiarze czasu pracy nie może być niższa od kwoty najniższego wynagrodzenia pracowników, ustalonej na podstawie art. 77⁴ Kodeksu pracy, po odliczeniu kwoty odpowiadającej 18,71% tego wynagrodzenia.
2.Przepisu ust. 1 nie stosuje się do ubezpieczonych będących pracownikami, do których wynagrodzenia nie ma zastosowania art. 77⁴ Kodeksu pracy.
Na podstawie: tekst ogłoszony ↗. Brzmienie z historii zmian w serwisie; wiążący jest tekst ogłoszony w Dzienniku Ustaw. Aktualne brzmienie i historia zmian
Co zmieniło się do dziś
Art. 45.
1. Podstawa wymiaru zasiłku chorobowego z tytułu pracy w pełnym wymiarze czasu pracy nie może być niższa od kwoty najniższegominimalnego wynagrodzenia pracowników, ustalonej na podstawie art. 77⁴ Kodeksu pracyza pracę, po odliczeniu kwoty odpowiadającej 1813,71 % tego wynagrodzenia.
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do ubezpieczonych będących pracownikami, do których wynagrodzenia nie mamają zastosowania artprzepisy ustawy z dnia 10 października 2002 r. 77⁴ Kodeksu pracyo minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2024 r. poz. 1773).