Art. 11 ustawa zasiłkowa
Brzmienie na 1.01.2022
Art. 11.
1.Miesięczny zasiłek chorobowy, z zastrzeżeniem ust. 2, wynosi 80 % podstawy wymiaru zasiłku.
1a.(uchylony)
1b.(uchylony)
2.Miesięczny zasiłek chorobowy wynosi 100 % podstawy wymiaru zasiłku, jeżeli niezdolność do pracy lub niemożność wykonywania pracy, o której mowa w art. 6 ust. 2:
1)przypada w okresie ciąży;
2)powstała wskutek poddania się niezbędnym badaniom lekarskim przewidzianym dla kandydatów na dawców komórek, tkanek i narządów oraz zabiegowi pobrania komórek, tkanek i narządów;
3)powstała wskutek wypadku w drodze do pracy lub z pracy.
3.(uchylony)
4.Zasiłek chorobowy przysługuje za każdy dzień niezdolności do pracy, nie wyłączając dni wolnych od pracy.
5.Ilekroć przy ustalaniu prawa do zasiłku chorobowego lub jego wysokości okres jest oznaczony w miesiącach, za miesiąc uważa się 30 dni.
Na podstawie: Dz.U. 2021 poz. 1621 ↗. Brzmienie z historii zmian w serwisie; wiążący jest tekst ogłoszony w Dzienniku Ustaw. Aktualne brzmienie i historia zmian