Art. 28 ustawa o ryczałcie
To nie jest dzisiejsze brzmienie przepisu. Aktualne brzmienie
Brzmienie na 1.01.1999
Art. 28.
1.W razie zatrudnienia przez podatnika przy prowadzeniu działalności określonej w art. 23 ust. 1 pkt 1, z wyjątkiem prowadzenia parkingów, pełnoletnich członków rodziny, nie licząc małżonka, a w przypadkach określonych w art. 25 ust. 5 - pełnoletnich członków rodziny jednego ze wspólników, nie licząc małżonka, a także w razie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 25 ust. 6 pkt 2 lit. c) i d), podwyższa się stawkę karty podatkowej z tytułu zatrudnienia każdej z tych osób za miesiące, w których była zatrudniona:
1)o 40% stawki określonej dla działalności prowadzonej bez zatrudnienia pracowników,
2)o 30% stawki określonej dla działalności prowadzonej przy zatrudnieniu jednego pracownika,
3)o 20% stawki określonej dla działalności prowadzonej przy zatrudnieniu dwóch pracowników,
4)o 15% stawki określonej dla działalności prowadzonej przy zatrudnieniu trzech pracowników,
5)o 10% stawki określonej dla działalności prowadzonej przy zatrudnieniu czterech i pięciu pracowników.
2.Wysokość stawki karty podatkowej ustalonej na podstawie ust. 1 nie może być wyższa od stawki bezpośrednio następującej po stawce właściwej dla łącznej liczby wspólników i pracowników.
Na podstawie: tekst ogłoszony ↗. Brzmienie z historii zmian w serwisie; wiążący jest tekst ogłoszony w Dzienniku Ustaw. Aktualne brzmienie i historia zmian
Co zmieniło się do dziś
… nie licząc małżonka, a w przypadkach określonych w art. 25 ust. 5 -–pełnoletnich członków rodziny jednego ze wspólników, nie licząc … razie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 25 ust. 6 pkt 2 lit.c) i d), podwyższa się stawkę karty podatkowej z tytułu zatrudnienia każdej z tych osób za miesiące, w których była zatrudniona:
1) o 40 % stawki określonej dla działalności prowadzonej bez zatrudnienia pracowników,;
2) o 30 % stawki określonej dla działalności prowadzonej przy zatrudnieniu jednego pracownika,;
3) o 20 % stawki określonej dla działalności prowadzonej przy zatrudnieniu dwóch pracowników,;
4) o 15 % stawki określonej dla działalności prowadzonej przy zatrudnieniu trzech pracown …