Art. 38 ustawa o pomocy społecznej
To nie jest dzisiejsze brzmienie przepisu. Aktualne brzmienie
Brzmienie na 3.05.2011
Art. 38.
1.Zasiłek okresowy przysługuje w szczególności ze względu na długotrwałą chorobę, niepełnosprawność, bezrobocie, możliwość utrzymania lub nabycia uprawnień do świadczeń z innych systemów zabezpieczenia społecznego:
1)osobie samotnie gospodarującej, której dochód jest niższy od kryterium dochodowego osoby samotnie gospodarującej;
2)rodzinie, której dochód jest niższy od kryterium dochodowego rodziny.
2.Zasiłek okresowy ustala się:
1)w przypadku osoby samotnie gospodarującej - do wysokości różnicy między kryterium dochodowym osoby samotnie gospodarującej a dochodem tej osoby, z tym że kwota zasiłku nie może być wyższa niż 418 zł miesięcznie;
2)w przypadku rodziny – do wysokości różnicy między kryterium dochodowym rodziny a dochodem tej rodziny.
3.Kwota zasiłku okresowego ustalona zgodnie z ust. 2 nie może być niższa niż 50 % różnicy między:
1)kryterium dochodowym osoby samotnie gospodarującej a dochodem tej osoby;
2)kryterium dochodowym rodziny a dochodem tej rodziny.
4.Kwota zasiłku okresowego nie może być niższa niż 20 zł miesięcznie.
4a.W przypadku podjęcia zatrudnienia przez osobę objętą kontraktem socjalnym pobierającą zasiłek okresowy, może być on wypłacany nadal niezależnie od dochodu, do dnia wynikającego z decyzji przyznającej zasiłek okresowy, niedłużej jednak niż do 2 miesięcy od dnia, w którym osoba została zatrudniona.
4b.Zasiłek okresowy jest wypłacany niezależnie od dochodu w sytuacji określonej w ust. 4a nieczęściej niż raz na 2 lata.
5.Okres, na jaki jest przyznawany zasiłek okresowy, ustala ośrodek pomocy społecznej na podstawie okoliczności sprawy.
6.Rada gminy, w drodze uchwały, może podwyższyć minimalne kwoty zasiłku okresowego, o których mowa w ust. 2 i 3.
Na podstawie: Dz.U. 2011 nr 81 poz. 440 ↗. Brzmienie z historii zmian w serwisie; wiążący jest tekst ogłoszony w Dzienniku Ustaw. Aktualne brzmienie i historia zmian
Co zmieniło się do dziś
… okresowy ustala się:
1) w przypadku osoby samotnie gospodarującej -– do wysokości różnicy między kryterium dochodowym osoby samotnie gospodarującej a dochodem tej osoby, z tym że miesięczna kwota zasiłku nie może być wyższa niż 418 zł miesięczniekwota kryterium dochodowego na osobę w rodzinie;
2) w przypadku rodziny – do wysokości różnicy między kryterium …