Art. 147 ustawa o pomocy społecznej
Brzmienie na 4.10.2005
Art. 147.
1.W 2004 r. minimalna wysokość zasiłku okresowego wynosi:
1)w przypadku osoby samotnie gospodarującej – 20 % różnicy między kryterium dochodowym osoby samotnie gospodarującej a dochodem tej osoby;
2)w przypadku rodziny – 15 % różnicy między kryterium dochodowym rodziny a dochodem rodziny.
2.W 2005 r. minimalna wysokość zasiłku okresowego wynosi:
1)w przypadku osoby samotnie gospodarującej – 30 % różnicy między kryterium dochodowym osoby samotnie gospodarującej a dochodem tej osoby;
2)w przypadku rodziny – 20 % różnicy między kryterium dochodowym rodziny a dochodem rodziny.
3.W 2006 r. i 2007 r. minimalna wysokość zasiłku okresowego wynosi:
1)w przypadku osoby samotnie gospodarującej – 35 % różnicy między kryterium dochodowym osoby samotnie gospodarującej a dochodem tej osoby,
2)w przypadku rodziny – 25 % różnicy między kryterium dochodowym rodziny a dochodem rodziny
–przy czym art. 8 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
4.W 2004 r. gminy otrzymują dotację celową z budżetu państwa na pokrycie wydatków na zasiłki okresowe w części określonej w ust. 1.
5.W 2005 r. gminy otrzymują dotację celową z budżetu państwa na pokrycie wydatków na zasiłki okresowe w części określonej w ust. 2.
6.W 2006 r. i 2007 r. gminy otrzymują dotację celową na pokrycie wydatków na zasiłki okresowe w części określonej w ust. 3.
7.Od 2008 r. gminy otrzymują dotację celową na pokrycie wydatków na zasiłki okresowe w części określonej w art. 38 ust. 3.
8.Kwota zasiłku finansowana z dotacji nie może być niższa niż 20 zł.
Na podstawie: Dz.U. 2005 nr 179 poz. 1487 ↗. Brzmienie z historii zmian w serwisie; wiążący jest tekst ogłoszony w Dzienniku Ustaw. Aktualne brzmienie i historia zmian